logo
Yükleniyor...
logo
add image

Su Altı Ekosistemini Haritalama Çalışmaları Sürüyor
HABER: OSMAN ACAR / MUĞLA | 28.06.2026 19:02

Su Altı Ekosistemini Haritalama Çalışmaları Sürüyor

Su Altı Ekosistemini Haritalama Çalışmaları SürüyorMuğla Büyükşehir Belediyesi’nin destek verdiği “Project Posidonia” kapsamında B...


add image
Su Altı Ekosistemini Haritalama Çalışmaları Sürüyor
28.06.2026 19:02

Su Altı Ekosistemini Haritalama Çalışmaları Sürüyor

Su Altı Ekosistemini Haritalama Çalışmaları SürüyorMuğla Büyükşehir Belediyesi’nin destek verdiği “Project Posidonia” kapsamında Bodrum Yarımadası ve Gökova Körfezi’nde deniz çayırlarını ve su altı yaşamını korumaya yönelik bilimsel çalışmalar devam ediyor. Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin destekleriyle Ekomiras Derneği ve Fransız deniz araştırma kuruluşu Andromède Océanologie iş birliğinde yürütülen ve Türk Gatemarine firması tarafından desteklenen "Project Posidonia" kapsamında Bodrum Yarımadası ve Gökova Körfezi’nde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalar sürüyor.Araştırma gemisiyle yürütülen saha çalışmalarında Bodrum’un kıyıları, adaları ve koyları gelişmiş sonar sistemleriyle taranarak deniz tabanının yapısı ile Posidonia Oceanica (deniz çayırı) alanları haritalandırılıyor. Elde edilen veriler, bölgenin su altı ekosisteminin korunması ve sürdürülebilir yönetimi açısından önemli bir kaynak oluşturacak. Çalışmalar kapsamında özellikle Akyarlar ile Kos Adası arasında uzanan sağlıklı deniz çayırı alanları kayıt altına alınırken, Gökova Körfezi’nde de deniz çayırları, bentik yaşam alanları ve su altı kültürel mirası birlikte değerlendiriliyor. Araştırmalardan elde edilen veriler ilerleyen süreçte deniz koruma alanlarının planlanması, hassas bölgelerde çapa kullanımının düzenlenmesi, ekolojik bağlama sistemlerinin oluşturulması ve sürdürülebilir denizcilik uygulamalarının geliştirilmesi amacıyla kullanılacak.Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin destekleriyle sürdürülen Project Posidonia kapsamında elde edilen bilimsel veriler doğrultusunda Bodrum ve Gökova’daki denizel yaşamın korunmasına yönelik çalışmalar önümüzdeki dönemde de devam edecek.Gökalp: “Bu Sistem Denizlerimizin Korunmasına Yardımcı Olacak” Ekomiras Derneği Kurucusu ve Deniz Biyoloğu Dr. Mert Gökalp, deniz çayırlarının Akdeniz'in en önemli ekosistemlerinden biri olduğunu belirterek, yürütülen çalışmaların hem bilimsel araştırmalara hem de denizlerin korunmasına önemli katkı sağlayacağını ifade etti. Gökalp, “Project Posidonia kapsamında yıllardır Bodrum kıyılarını haritalıyoruz. Bu sonar operasyonu, ilk kez 10 ila 65 metre arasındaki derin habitatları da çalışmamıza dâhil etmemizi sağladı. Akyarlar ile Kos Adası arasında 40 metreye kadar uzanan kesintisiz, sağlıklı Posidonia havzasını belgelemek hem bilimsel hem de koruma stratejisi açısından son derece önemli. Öte yandan Kuzey Bodrum’da gördüklerimiz bizi temkinli olmaya zorluyor; çayır sınırlarının 35 metreden 15 metreye gerilemiş olması, kümülatif insan baskısının ne kadar derin izler bıraktığını somut olarak gösteriyor. Bu veriler yalnızca akademik bir kayıt değil gelecekte ilan edilecek deniz koruma alanları, çapa yasak bölgeleri ve kıyı ÇED süreçleri için doğrudan kullanılabilecek bir karar destek belgesi.” açıklamalarında bulundu. Başkanı Aras: “Denizlerimizi bilimle koruyoruz”Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, denizlerin korunmasının gelecek kuşaklara bırakılacak en önemli miraslardan biri olduğunu belirterek şunları söyledi:“Muğla, sahip olduğu kıyıları ve denizel biyoçeşitliliğiyle dünyanın en özel coğrafyalarından biri. Bu doğal zenginliği korumanın yolu, bilimsel veriler ışığında hareket etmekten geçiyor. Destek verdiğimiz Project Posidonia kapsamında yürütülen çalışmalar, denizlerimizin bugünkü durumunu ortaya koyarken gelecekte atacağımız koruma adımlarına da rehberlik edecek. Deniz çayırları yalnızca deniz canlılarının yaşam alanı değil, aynı zamanda iklim kriziyle mücadelede önemli karbon yutaklarıdır. Muğla Büyükşehir Belediyesi olarak denizlerimizi koruyan, sürdürülebilir denizciliği destekleyen ve doğal mirasımızı gelecek nesillere aktarmayı hedefleyen çalışmalara destek vermeyi sürdüreceğiz.”HABER: OSMAN ACAR / MUĞLA

DALAMAN BELEDİYE BAŞKANI DURMUŞ VATANDAŞLARA AŞURE DAĞITTI
27.06.2026 17:46

DALAMAN BELEDİYE BAŞKANI DURMUŞ VATANDAŞLARA AŞURE DAĞITTI

DALAMAN BELEDİYE BAŞKANI DURMUŞ VATANDAŞLARA AŞURE DAĞITTIMuğla’nın Dalaman Belediye Başkanı Sezer Durmuş, Muharrem Ayı dolayısıyla vatandaşlara aşure ikramında bulundu. Dalaman Belediyesi tarafından Erdoğan Karakuş Parkı önünde düzenlenen aşure ikramı programına vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışmanın simgesi olarak kabul edilen aşure geleneğinin yaşatıldığı programda, Dalaman Belediye Başkanı Sezer Durmuş ve eşi Binnaz Durmuş vatandaşlara aşure ikram etti. Etkinlik boyunca vatandaşlarla sohbet eden Başkan Durmuş, vatandaşların talep ve önerilerini de dinledi. Muharrem Ayı’nın manevi değerlerine vurgu yapan Başkan Durmuş, bu özel ayın toplumsal dayanışma ve kardeşlik duygularını güçlendirdiğini belirtti. Durmuş yaptığı açıklamada, “Muharrem Ayı’nın ülkemize ve tüm insanlığa sağlık, huzur ve bereket getirmesini diliyorum. Paylaşmanın ve birlik olmanın en güzel örneklerinden biri olan aşure geleneğimizi hemşehrilerimizle birlikte yaşatmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.Vatandaşlar yapılan ikramdan dolayı Belediye Başkanı Sezer Durmuş’a teşekkür ederken, bazı vatandaşlar da Dalaman Belediyesi tarafından yürütülen hizmetlerden duydukları memnuniyeti de dile getirdi.HABER: OSMAN ACAR / MUĞLA

Köyceğiz’de Yeni Kaynaklar Toparlar’a Can Oluyor
26.06.2026 08:57

Köyceğiz’de Yeni Kaynaklar Toparlar’a Can Oluyor

Köyceğiz’de Yeni Kaynaklar Toparlar’a Can OluyorMUSKİ Genel Müdürlüğü, Köyceğiz ilçesine bağlı Toparlar Mahallesi’nde artan içme suyu ihtiyacını karşılamak ve su kaynağının daha verimli kullanılmasıyla kesintisiz içme suyu teminini sağlamak amacıyla yürütülen kaynak kaptaj iyileştirme çalışmaları tamamlanma aşamasına geldi. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın altyapının güçlendirilerek vatandaşlara kesintisiz içme suyu sağlanması yönündeki talimatları doğrultusunda projelerine devam eden Muğla Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda MUSKİ tarafından Köyceğiz ilçesi Toparlar Mahallesi Meşelik Mevkii’nde yeni su kaynaklarının sisteme kazandırılması amacıyla başlatılan 11 farklı noktadaki kaptaj çalışmalarında sona gelindi. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte mahallede yaşanan su kesintileri ve basınç sorunlarının ortadan kalkacak.Yapılan Çalışma ile Verim ArtırıldıBölgenin artan içme suyu ihtiyacını karşılamak ve basınç sorunlarını gidermek amacıyla MUSKİ ekipleri, Toparlar Mahallesi Meşelik Mevkii’nde 11 farklı noktada ilave su temini için yaklaşık üç ay süren kapsamlı bir çalışma yürüttü. Çalışma kapsamında 2 bin 500 metre uzunluğunda içme suyu isale hattı imalatı tamamlanırken 3 toplama noktası sisteme dahil edilerek saniyede 11 litre ek su sağlandı. Yeni su kaynaklarıyla bölgenin içme suyu altyapısı güçlendirilirken, geçmiş yıllarda yaşanan kesinti ve basınç sorunlarının da önüne geçilecek. Ayrıca bölgede TOKİ tarafından planlanan konutlarla birlikte artacak su ihtiyacı da karşılanabilecek.Mahalle Sakini İsmail Çetin, “Depo Yapıldıktan Sonra Suyumuz Oldu”Proje sayesinde önce çektikleri sıkıntıların son bulacağını söyleyen Mahalle sakini İsmail Çetin, “Yani daha önce yıllardır hep su sıkıntısı çektik. Su buradan geçmiyordu. Hepimiz burada belli bir zamandan sonra bu durumu yaşadık. Daha önce dereden gelen bir su vardı. O sudan bizim oraya su basılıyordu. Yani ne bileyim, arkadan oradan buradan idare ediyorduk ama yetmiyordu. Çok şükür buraya bir depo yapıldıktan sonra suyumuz oldu. Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’a çok teşekkür ediyoruz.” dedi.Mahalle Sakini Feriştah Gökgedik, “Bir Daha Su Problemimiz Olmayacak” Bölgelerinde yaşanan basınç problemlerini kalıcı olarak çözüleceğini vurgulayan mahalle sakini Feriştah Gökgedik, “Burada içme suyu hattı bulunmuyordu. Yani suyun hiç olmadığı zamanlar oluyordu. Şimdi burada büyük çalışmalar yaptılar. İçme suyu depoları yaptılar ve şu an su sıkıntımız yok. Burada kaynağından su getiriyorlar bu çalışmaların da son aşamasındalar tamamlanmasıyla bir daha su problemimiz olmayacak. Bu çalışmalar sayesinde sularımız daha düzenli hale geldi, çok şükür. Eskisine göre çok daha iyi oldu. Biz de bu çalışmalarda emeği geçen Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’a ve MUSKİ çalışanlarına çok teşekkür ediyoruz.” dedi.Toparlar Mahalle Muhtarı Bilal Toros, “Bu Çalışmalar Sayesinde Evlerimize Kesintisiz Şekilde Ulaşmaya Başladı”İçme suyu ihtiyaçları doğrultusunda yapılan çalışmanın değerine değinen Toparlar Mahalle Muhtarı Bilal Toros, “Mahallemizde askeriye var, sosyal alanlarımız var ve mahallemizin büyümesinden dolayı 2000’in üzerinde hanemiz bulunuyor. Bu hanelerin belli kesimlerinde su sıkıntısı yaşanıyordu. Özellikle bazı evlerin ikinci katlarına su çıkmıyordu, basınç sorunları vardı. Bu çalışmalar sayesinde evlerimize kesintisiz şekilde ulaşmaya başladı. Önceden özellikle yaz aylarında, nüfus artışıyla birlikte bu sorun daha da belirgin hale geliyordu. Şu an yapılan çalışmalarla birlikte basınç sorunlarımızın büyük ölçüde giderildi. Tamamen devreye girdiğinde artık bu tür sıkıntılarımız kalmayacak. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’a, MUSKİ Genel Müdürümüz Yılmaz Şengül’e ve emeği geçen tüm çalışanlara teşekkür ediyorum.” diye konuştu.HABER: OSMAN ACAR / MUĞLA

Başkan Görgel’den Yangında Hayatını Kaybeden Vatandaşlar İçin Taziye Mesajı
26.06.2026 04:46

Başkan Görgel’den Yangında Hayatını Kaybeden Vatandaşlar İçin Taziye Mesajı

KAHRAMANMARAŞ - Bugün öğle saatlerinde Boğaziçi Mahallesi’nde meydana gelen konut yangınında hayatını kaybeden vatandaşlar için taziye mesajı yayımlayan Başkan Görgel, “Boğaziçi mahallemizde meydana gelen yangında hayatını kaybeden hemşehrilerimize Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyorum” dedi.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel, bugün öğle saatlerinde Onikişubat Boğaziçi Mahallesi’nde meydana gelen ve can kayıplarına neden olan konut yangını dolayısıyla taziye mesajı yayımladı. Başkan Fırat Görgel, yangında hayatını kaybeden vatandaşlar için başsağlığı dileklerini iletti. Başkan Görgel mesajında, “Öğle saatlerinde Boğaziçi mahallemizde meydana gelen yangında hayatını kaybeden hemşehrilerimize Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyorum” ifadelerini kullandı.

ŞAHİNBEYLİ KADINLARIN SERGİSİ BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR
26.06.2026 04:44

ŞAHİNBEYLİ KADINLARIN SERGİSİ BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR

GAZİANTEP- Şahinbey Belediyesi Sosyal Tesisleri ve Gençlik Merkezleri’nde eğitim alan kadınların yıl boyunca hazırladığı el emeği ürünler, Şehreküstü Konakları’nda açılan sergide ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. 20 farklı dalda 650 ürünün yer aldığı sergi, vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor. Şahinbey Belediyesi tarafından düzenlenen sergide, kursiyer kadınların büyük emek ve sabırla hazırladığı yüzlerce ürün yer alıyor. Çeyizlik ürünlerden ev tekstiline kadar geniş bir yelpazede hazırlanan eserler, ziyaretçiler tarafından ilgiyle incelenirken, sergi adeta el sanatlarının şölenine dönüştü. KADINLAR HEM ÖĞRENİYOR HEM ÜRETİYORŞahinbey Belediyesi’nin sosyal tesislerinde verilen meslek edindirme eğitimleri sayesinde kadınlar hem yeni beceriler kazanıyor hem de üretime katılıyor. Mefruşat kurslarında eğitim alan kursiyerler; pike, nevresim, çarşaf, yastık, seccade, havlu ve çeşitli çeyizlik ürünleri kendi elleriyle hazırlıyor.İLE BÜTÇESİNE KATKI SAĞLIYORLARKurslara katılan kadınlar, bir yandan çocukları için çeyiz hazırlarken diğer yandan ürettikleri ürünleri satarak aile ekonomisine destek oluyor. Sosyal tesislerde verilen eğitimler sayesinde meslek sahibi olan kadınlar, ekonomik hayata daha aktif katılım sağlıyor. EL SANATLARI YAŞATILIYORŞahinbey Belediyesi’nin açtığı kurslar, kadınların üretime katılmasına katkı sunarken aynı zamanda unutulmaya yüz tutmuş el sanatlarının gelecek nesillere aktarılmasına da imkan tanıyor. Kursiyerlerin hazırladığı birbirinden özel ürünler, ziyaretçilerden tam not alırken sergi göz kamaştıran eserleriyle dikkat çekiyor. HABER: ALİ DUYSAK 

ŞEHİTKAMİL’DE ATIL ALAN DEV PARKA DÖNÜŞTÜ  BURAK MAHALLESİ’NE 30 BİN METREKARELİK YENİ YAŞAM ALANI
26.06.2026 04:42

ŞEHİTKAMİL’DE ATIL ALAN DEV PARKA DÖNÜŞTÜ BURAK MAHALLESİ’NE 30 BİN METREKARELİK YENİ YAŞAM ALANI

GAZİANTEP- Şehitkamil Belediye Başkanı Umut Yılmaz, Burak Mahallesi’nde uzun yıllardır atıl durumda bulunan ve çevre sakinleri açısından sorun oluşturan alanı modern bir yaşam alanına dönüştürerek vatandaşların hizmetine sundu. Toplam 30 bin metrekarelik alanda hayata geçirilen Burak Piknik ve Park Alanı, bölge halkına nefes aldıracak yeni bir sosyal yaşam merkezi oldu. Göreve geldiği günden bu yana ilçenin ihtiyaçlarını yerinde tespit ederek çözüm üretmeye devam eden Başkan Yılmaz, Burak Mahallesi’nde tamamlanan park alanında incelemelerde bulundu. Vatandaşlarla bir araya gelen, taleplerini dinleyen ve park içerisindeki çalışmaları yerinde değerlendiren Yılmaz, projenin bölge için önemli bir kazanım olduğunu söyledi. Yeni park alanında spor yapmak isteyen gençler için çeşitli branşlara uygun sahalar, çocuklar için güvenli oyun alanları ve aileler için geniş dinlenme alanları oluşturuldu.BÖLGEYE NEFES OLACAKYılmaz, alanın atıl vaziyette bulunduğunu hatırlatarak, “Burası uzun yıllardır kullanılmayan, mahallemiz için adeta atıl halde kalmış bir alandı. Biz bu alanı yeniden değerlendirerek çok güzel bir yaşam alanına dönüştürdük. Toplam 30 bin metrekarelik bu alanı Gazikent bölgemize kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Burada yürüyüş yolları, futbol sahası, basketbol ve voleybol sahalarıyla her yaştan vatandaşımıza hitap eden bir alan oluşturduk. Ayrıca piknik alanlarımızda aileler çocuklarıyla birlikte huzur içinde vakit geçirebilecek. Mahallemize ve bölgemize hayırlı olsun” dedi.YILLARDIR KULLANILAMIYORDUBurak Mahalle Muhtarı Mehmet Ali Sadıç ise yıllardır çözülemeyen bir sorunun Başkan Yılmaz’ın girişimleriyle ortadan kaldırıldığını belirtti. Alanın geçmişte mahalle için büyük bir sorun teşkil ettiğini dile getiren Sadıç, “Burası mahallemizin adeta kamburu olmuştu. Kullanılamayan, kötü görüntü oluşturan bir alandı. Başkanımız Umut Yılmaz bu soruna kalıcı çözüm üretti. Mahallemize böylesine güzel bir alan kazandırdığı için kendisine ve ekibine teşekkür ediyoruz” diye konuştu. Mahalle sakinleri de parkın bölgeye yeni bir soluk getirdiğini vurgulayarak, yapılan hizmetten duydukları memnuniyeti dile getirdi. Vatandaşlar, çocukların güvenle oynayabileceği, gençlerin spor yapabileceği ve ailelerin bir arada vakit geçirebileceği böylesi bir alanın mahalle için büyük önem taşıdığını ifade etti. HABER: ALİ DUYSAK  

alt alan
alt alan

Öne Çıkan Videolar

Yukarı